بلاگ

تعیین سطح بشیم یا نشیم؟

تعیین سطح بشیم یا نشیم؟

  اصولا تعیین سطح برای همه ی افراد در همه ی سطوح توصیه میشه. اما اگر مدت زیادی از دوران تحصیلتون گذشته یا هیچ وقت با زبان در ارتباط نبودین و یا با فضای یادگیری زبان غریبه هستین نیازی به تعیین سطح نیست و میتونین از پایه یادگیری رو شروع کنین.

اما اگر کماکان در دوران تحصیل به سر میبرین، یا اهل دیدن فیلم و سریال انگلیسی هستین و موزیک انگلیسی گوش میدین یا شغلتون به نوعی با زبان سر و کار داره یا در سفرهاتون هر چقدر هم کم انگلیسی صحبت میکنین توصیه مون بهتون اینه که اصلا خودتون رو دست کم نگیرین و حتما تعیین سطح بشین. چرا؟

چون پروسه ی یادگیری زبان یک پروسه ی پیوسته و زمان بر هست و رمز این پیوستگی برقراری ارتباط با مسیر یادگیری. این ارتباط  برقرار نمیشه مگر اینکه شما در سطح واقعی خودتون قرار بگیرین. اگر در کلاسی قرار بگیرین که از سطح شما پایینتر هست ممکنه بعد از یک مدت احساس کنین وقتتون داره بیهوده تلف میشه و چیز جدیدی یاد نمیگیرین و مسیر یادگیری رو قطع کنین. اگر در کلاسی قرار بگیرین که از سطح شما بالاتر باشه ممکنه بعد از مدتی فکر کنین استعداد یادگیری زبان ندارین و این احساس نا امیدی منجر به قطع شدن مسیر یادگیری بشه.

برای پرهیز از هر دو مورد توصیه ی خود ما به شما اینه که تعیین سطح بشین. برای ما شاید از خود شما مهمتر باشه که شما در سطح واقعی خودتون قرار بگیرین  و این ذهنیت عمومی اشتباه رو که "قبلا زبان خوندم ولی میخوام دوباره از پایه شروع کنم که برام مرور بشه" رو کنار بگذارین و اولین قدم رو محکم و اصولی بردارین.